עד כמה זה מסובך לעבור בנק?
רוב הישראלים נאמנים לבנק שלהם. ההערכה היא שפחות מ-5% מאיתנו עברו בנק בשנה האחרונה. משמעות הדבר היא ש 19 מתוך 20 ישראלים בחרו בשנה האחרונה להישאר בבנק שלהם.
האם הסיבה לכך היא שאנחנו מבסוטים מהבנק שלנו? האם זה בגלל שהבנק שלנו נותן לנו מקבלים תנאים מעולים? אפשר להניח שלא. רובנו לא מרוצים מהבנק שלנו והשרותים שלו וגם משלמים עמלות גבוהות.
אנחנו פשוט חוששים מהליך ארוך ומייגע ובעיקר – כזה שההשלכות שלו לא תמיד ברורות.
המהפכה כבר כאן!
החל מחודש ספטמבר 2021 השיק בנק ישראל מערכת אונליין אשר מאפשרת לנו לעבור בנק בצורה נוחה ומאובטחת, ללא עלות ובתוך כשבוע ימים.
המעבר מאפשר גם ניתוב (“follow me”), כך שכל החיובים והזיכויים ואפילו הצ'קים שהופקדו על ידינו – עוברים איתנו לבנק החדש במשך שנתיים מיום המעבר. כך למשל, אם יש לנו הוראת קבע לחיוב חשבון הבנק שלנו עבור הוצאות הארנונה, יש לנו שנתיים מרגע הניוד ליצור קשר עם הרשות המקומית ולבקש שהחיוב יועבר לחשבון החדש. שירות הניתוב גם הוא – ללא עלות. במהלך התקופה נקבל דוח חצי-שנתי אודות הפעילות המנותבת לחשבוני, ואוכל לפעול על מנת להסדיר את החיובים.
השירות הזה מגדיל את הכח שלנו, הצרכנים, אל מול הבנקים. הוא נותן לנו גמישות ואת היכולת לעבור מבנק לבנק במאמץ מינימלי וללא עלות.
החלטתי לנייד את חשבון הבנק שלי. מה עלי לעשות?
- פותחים חשבון בבנק אליו נרצה לעבור (במידה ואין לנו עדיין חשבון כזה)
- סוגרים קצוות בחשבון הישן
- מעדכנים את חברת האשראי לגבי החיוב שיירד מהחשבון החדש
- סוגרים פקדונות ותוכניות חיסכון
- במידה ויש לכם תיק ניירות ערך בחשבון הישן – יש לוודא עם הבנק כיצד ניתן להעביר אותו
- בודקים מול הבנק שאין "חיות" מיוחדות שצריך לסגור מולו (למשל – שיעבודים, הלוואות, וכו)
- נכנסים לאתר הבנק בו נמצא החשבון "החדש" ומניידים את החשבון הישן באופן מקוון
- ממתינים 7 ימי עסקים עד לניוד סופי של החשבון
יש חשבונות שלא ניתן לנייד?
כן! חשבונות של תאגידים, חשבונות מעוקלים, חשבונות נאמנות, חשבונות בהם יש גריעה של בעלים (למשל – חשבון על שם שני בני זוג לא יכול להיות מנויד לחשבון על שם אחד מבני הזוג).
חשוב לדעת!
- אי אפשר לנייד רק חלק מהחשבון. במידה ונרצה להעביר רק חלק מהפעילות לחשבון אחר – יש לבצע את הפעולה ישירות אל מול הבנקים ולא דרך מערכת הניוד הממולשבת
- ניתן להתחרט עד ליום העסקים השישי מרגע הגשת הבקשה
- הבנק ה"חדש" יכול לסרב לבקשת הניוד במקרים הבאים:
- החשבון ה"ישן" מכיל חוב שהבנק ה"חדש" לא מעוניין לקבל
- חלפו פחות משלושה חודשים מאז ביצעתי ניוד קודם
- התחלתי תהליך סגירת חשבון מול הבנק ה"ישן"
- במידה ונתקלתם בבעיה טכנית כחלק מתהליך הניוד, עליכם לפנות לבנק ה"חדש"
- ההטבות וההנחות בחשבון ה"ישן" נשמרים למשך 3 חודשים ממועד הגשת הבקשה לניוד (אלא אם סוכם אחרת בין הצדדים)
- מרגע הגשת הבקשה לא ניתן לשנות את הרכב בעלי החשבון
לחצו כאן על מנת לקבל מידע נוסף ומענה על שאלות